söndag 18 juli 2010

Storebror berättar om ollonborren

bild: wikipedia.se
Vi sitter vid matbordet och bonussonen berättar om ollonborrar. Ollonborrar som kommer flygande i grupp som om man har otur flyger in i ens hår och gör de det så får man inte ut dem utan måste klippa bort dem.
A lämnar bordet och kommer snart tillbaka, så här:


-Varför har du en filt på huvudet?
-Jag vill inte att någon ollonborre ska fastna i mitt hår!

Jag har aldrig hört talas om detta, att de skulle fastna i håret. Har ni? 
Det tog ett tag innan vi övertygade A om att det inte fanns några ollonborrar hemma i vår trädgård!

13 kommentarer:

Malla sa...

haha :) aldrig hört talas om det :)

anne sa...

Äh.

Det är ju samma prat om fladdermöss och deras förkärlek till blondiner, tror jag inte alls på.

Sandra på Ön sa...

Så söt tjej, det är klart att hon inte vill ha dem i sitt år :)
Har dock aldrig hört talas om det innan.

Diana sa...

Haha, det är säkert nån gammal skrämseltaktik som mödrar förr använde sig av. :) Själv har jag inte hört talas om det, inte ollonborre heller för den delen. :)

Fröken Isakson sa...

Ingen aning om de kan göra det. Men det låter otroligt. Stackars lilla A. Kram kram

Hörni sa...

Hahaha, nej det har jag aldrig hört! Hon kan nog ta av sig handduken.:)

Helena sa...

Hahahaha men VA? Jag hoppas verkligen att det var osanning för annars tänker jag ta efter Fröken A :)

Kram

Vilda tankar! sa...

Nä det har jag aldrig hört heller - det är inte så att storebror gillar att kivas med lillasyster och vet precis hur han skall göra?
Söt är hon i alla fall i både peruk och turban!

Rut-Knut-Tjut sa...

Däremot flög en trollslända in i min mammas hår en gång. Skitäckligt. Jag är livrädd för de sen dess.

Milla sa...

Oh ja visst stämmer det. Har en vännina som blev utsatt för det så storebror har helt rätt. Jag är livrädd för ollonborrar och har alltid keps på mig vid ollonborresituationer. Kram

Milla sa...

Oh ja visst stämmer det. Har en vännina som blev utsatt för det så storebror har helt rätt. Jag är livrädd för ollonborrar och har alltid keps på mig vid ollonborresituationer. Kram

Petra sa...

NU blev jag livrädd. Tror jag skall sätta på mig turbanen genast.

BP sa...

Vet inte ens vad en ollonborre är, men namnet låter minst sagt tveksamt;-)

PS. Hur söt hon är i turban. DS