tisdag 7 augusti 2012

Cape Coral - USA

Ni trodde väl inte jag var klar med reseberättelsen än? Jag har massor kvar att berätta, just nu räcker inte tiden till, det är mycket jag vill hinna med! Men här kommer en del till!


Så efter Busch Gardens tog vi bilen och åkte vidare till Cape Coral.
Vi fick stanna på motorvägen på grund av att det stromade, blixtrade och åskade.
Det regnade så mycket att vi inte kunde se ut överhuvudtaget!
Lite läskigt var det men det drog förbi rätt så snabbt och vi kunde köra vidare.


I Cape Coral hade vi hyrt ett hus precis vid havet.


Om ni ska till Florida så rekommenderar jag er att hyra ett hus, speciellt om ni reste som vi gjorde, tillsammans med en annan familj.
Man kan hyra fantastiskt fina och stora hus billigare än hotell!


Superkul att gå och handla mat var det också.
De packar allt i minimala påsar så storhandlar man har man typ 20 påsar med sig hem.


Utanför i havet, såg vi delfiner och pelikaner, det var fantastiskt!





17 kommentarer:

Viktkamp sa...

Så härligt det ser ut =)

Diana sa...

Wow vilket drömhus! Batman har varit där en del med sin familj som ung och de gjorde precis som ni, hyrde hus istället.
Vilken semester ni har varit på va? Underbart!

anemonen sa...

Stunning endeed!

Ama de casa sa...

Åh vad läckert! God mat och delfiner - kan det bli bättre? :-)

ansepanse sa...

åh, delfiner och pelikaner, det hade jag gärna velat se, en underbar bild, den nedersta
Sv: hahaha - ja riktiga mysstrumpor är de
bamsekramar

BP sa...

Wow! Å visst är amerikanska supermarkets aningen större än de svenska. Att bara strosa runt där och kolla vad som finns (varor och människor) är vara det ett roligt äventyr tycker jag.

Shamrock sa...

Oj det märks att jag varit borta från bloggeriet ett tag. Visste inte om att ni gjort en sån häftig resa. Det ser jättehärligt ut

Jeanette sa...

Vill se och läsa mer... ta den tid du behöver det verkar vara värt väntan!
Kram

minagladadagar sa...

Läskigt med ovädret!
Vad vackert ni bodde där.
<3

Unknown sa...

Sv : wow , två månader !!! Då hade jag varit glad !!!

Wow vilken köksö !!!! Där hade jag gärna bott , underbara bilder :0)
kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Men å vad mysigt ni har haft det. Att hyra ett hus måste ju vara perfekt.
Kram.

Västgötskan sa...

Ser helt ljuvligt ut! Eller ja, inte stormen kanske, men... ;-)

Var får man info om hus man kan hyra istället för hotell? *nyfiken* :-)

Kram M

Hörni sa...

Vilken underbar semester ni har haft!

Vilda tankar! sa...

Vad ska man säga?
Underbart helt enkelt!
Kram

Therese sa...

Härligare med ytterligare glimtar från resan, blir sjuuukt avis... ;-D KRAM!

anne sa...

Härligt, härligt!

Ni blev inte tillfrågade om paper or plastic i mataffären? En del butiker har inte ens plast av miljöskäl...

Dubbelörn sa...

Äntligen har jag hunnit läsa igenom dina reseinlägg! Låter som en kanonresa...

Att hyra hus kan man göra precis överallt. Vi hyr hus varje gång i Frankrike oavsett vi är ensamma el åker med vänner. Vi har hittat helt fantastiska ställen, betydligt billigare än hotell. Finns mängder med sajter där man kan hyra hus överallt i världen.

Stor kram